Stavební práce a s tím související omezení na dálnici propojující Příbram, Dobříš a Prahu by měla skončit na konci září. Nově by také měl být otevřen pětikilometrový úsek u Dubence.

Kritické místo: U Mníšku pod Brdy (úsek mezi 18, 5. a 17, 6. km)
V úseku u Mníšku pod Brdy je omezení v obou směrech. Provoz je sveden do jednoho jízdního pruhu, a to kvůli stavebním pracím, které začaly v dubnu tohoto roku. V přibližné délce 800 m je provoz sveden na pravý jízdní pás ve směru na Příbram. Pro oba směry je tak k dispozici pouze jeden jízdní pruh. Toto omezení by mělo trvat až do konce září 2017.
Uzavírka vznikla kvůli několika milionové rekonstrukci levé části mostu u Mníšku pod Brdy (tedy části ve směru z Dobříše na Prahu).
Kritické místo: most u Skalky (u 41. kilometru)
Demolice a současná stavba nového mostu u Příbrami, v oblasti u Skalky, komplikuje dopravu už od března letošního roku. Vzhledem k tomu, že D4 pod mostem je zcela uzavřena, je sveden jízdní pruh obousměrně přes kruhovou křižovatku Skalka. K ní se dostanete velice nepřehledným úsekem.
Úsek se objíždí po souběžné silnici III. třídy. Termín otevření nového mostu a tedy ukončení uzavírek je stanoven na 27. září. Ve stejný den by mělo dojít k otevření krátkého úseku dálnice, který by měl ulevit zejména Dubenci. Tato nová pětikilometrová část vyšla stát zhruba na 417 milionů korun.
Budování dálnice mezi Příbramí / Milínem a Pískem by mělo začít už v roce 2019
Dálnice mezi Příbramí a Pískem je prvním takzvaným PPP projektem, tedy projektem, do kterého se vedle státu zapojí soukromý investor. Úkolem investora / poradce je sehnat koncesionáře, který zajistí financování a dokončení 32 kilometrového úseku dálnice. Náklady se odhadují kolem 25 miliard korun.
Se stavbou by se mohlo začít již v druhé polovině roku 2019.